Tabung

Friday 2 December 2011

5 Tips Untuk Berjaya dalam Bisnes Online


Ada email langganan. Samalah macam blog nih. Ada RSS feeds. Supaya orang takkan ketinggalan atau terlupa dengan website kita. Dengan adanya email langganan, kita akan mempunyai pelanggan tetap.

Gambar yang terang dan jelas. Dan setiap sudut gambar diambil. Tak macam beli barang di kedai, kita boleh cek barang tu. Dengan gambar jelah opelanggan boleh nampak dan imagine barang yang dia nak beli. Tapi kena pastikan, what you see is what you get (WYSIWYG).

Mesti berdaftar dengan website supaya boleh dapatkan maklumat(jangan jual pulak). Ni biasanya untuk customer service dan untuk menjaga relationship dengan pelanggan. Bila dah daftar, bagi kupon atau diskaun.

Jual barang yang susah dicari. Jangan pulak jual barang yang memang orang tak cari. Barang-barang yang jarang dijual dikedai la. Ataupun barang yang mahal kalau dijual di kedai. Biasanya barang dikedai mahal sebab campur kos kedai atau tax. Kalau jual online ada kos untuk pos saje.

Letak review. Testimonial daripada pelanggan sangat perlu. Walaupun komen yang tak baik. Biar nampak transparent. Tapi jangan tipu testimonial pulak. Hehe. Sekali kantoi menipu sampai bila-bila orang tak percaya.

sumber : mytalk

No comments: